Taxipriser.se - Taxiforum: Taxi i Stockholm
Allmän diskussion om taxi i Stockholm
Back to Forum List
>>
Back to Topic List
>>
VIEW ALL POSTS
VARNING
Posted Tuesday, 06 April 2010 By Jörgen
Jag åkte taxi från Fridhemsplan till Danderyds sjukhus. Jag tyckte att taxametern tickade på rätt friskt. När jag var framme stod taxametern på 445 kr! Sträckan är 8,3 km och restiden var 15 min.
Rätt dyrt, eller hur. Det värsta är att våra politiker tycker det här är helt ok och att det inte är lönt att klaga.
Taxibolaget heter Kesen Taxi, org nr 690901-0719 bilreg nr JXS 699.
Stor varning, således!
tyvärr kundens ansvar att kolla jämföra priser
Posted Thursday, 05 May 2011 By Sebastian
Det var ganska dyrt,men det är tyvärr ingenting olagligt, hade du kollat jämförpriset när du hade satt dig i bilen hade du märkt det kostar mer än vanligt och stigit ut ur bilen. det är samma grej som att det går att få en stor stark för 29 kr på vissa sunkhak men det brukar kosta ungefär dubbelt så mycket om du beställer detsamma på en nattklubb i stureplan. är det någon skillnad på ölen? nej givetsvis inte.är det någon skillnad på vilken lokal man vistas i? ja väldigt stor.. så hade varit någon skillnad på vägen du åkte till danderyds sjukhus om du hade åkt med tex taxi stockholm? nej. skulle det vara någon skillnad på vilken sorts bil du åkte med ? ja, för jag kan tänka mig att du fick åka i en tysk lyxlimpa årsmodell 2010 eller nyare istället för en toyota prius. det är upp till kunden att ta reda på hur priserna ligger och man har prisinformationen som hjälp
dyr taxi
Posted Saturday, 19 February 2011 By klas
I Stockholm brukar jag titta på taxi bilarna på deras jämförpriser och rätt så ofta ser man bilar som har jämför pris mellan 480-750 kr. den dyraste jag sett är 1180 kr.
Jämförpris är en resa som är 10 km lång och tar 15 minuter att åka.
dem tre stora har på sin dyraste 295 kr i jämförpris så är det någon som har sett någon dyrare taxi än 1180 kr för 1 mils resa??
Kesen taxi borde förbjudas
Posted Saturday, 26 March 2011 By Mats
Tog igår kl 19 en taxi vid taxistationen i Ropsten för att åka bara två kilometer. Föraren visste inte var Lidingövägen ligger, körde fel utan att stänga av taxametern trots uppmaning och Kesen taxi håller ett kilometerpris som är nästan tre gånger Taxi Stockholms! Dessutom skyltas bilen med Stockholm taxi så att man ska luras att ta fel. Detta är ett uselt bolag som jag skall göra allt för att undvika!
taxi i stockholm
Posted Friday, 07 January 2011 By jan e karlsson
vill lägga ett varningen ord för taxi i stockholm som är 300% dyrare än orginalet...
...
Posted Sunday, 24 October 2010 By Fläskläpp
När ska folk lära sig att ALLA taxibolag enligt lag har jämförelsepris på båda baksidorutorna, samt vid passagerarsätet i fram. Till och med "Lurifaxi Taxi" måste ha det.
Kolla vad som står som dyraste jämförelsepris (är ju olika beroende på aktuell taxa). Inget seriöst bolag har över 300 kr som dyraste jämförelsepris.
dyr taxi
Posted Tuesday, 11 January 2011 By sillen
hör dagligen folk som blir uppkörda av olika taxibilar,
framförallt helg kvällar eller från båt terminalerna tror att en hel del inte har en aning om att det är en stor skillnad på taxi o taxi.
åk bara med dem kända bolagen var kritisk innan du tar första bästa taxi.
940 kr från slottet till värtahamnen är ocker och inget annat bla.
Ã…k inte med Kesen Taxi
Posted Wednesday, 15 September 2010 By Fredrika
Ã…K INTE MED KESEN TAXI
VARNING
DE TAR DUBBEL TAXA
SER UT SOM VANLIG TAXI
BETALADE 230 KRONOR FÖR EN KÖRNING VÄRD 140 KRONOR
ÄR DETTA VERKLIGEN TILLÅTET
HAR JAG BLIVIT LURAD KOMMER JAG ATT POLIS ANMÄLA DETTA
Taxi
Posted 17 Days Ago By Anders
Jag säger bara lycka till med polisanmälningen för de som kommer hända med ditt fall är raka vaken i papperskorgen gubben. Det är inget brott de taxi bolagen gör sÃ¥ länge dom fÃ¥r godkänd av transportstyrelsen sÃ¥ ere ingetbrott. Det är kunden skyldighet att kolla priset innan du väljer att Ã¥ka med taxin. SÃ¥ du menar att när du gÃ¥r in i en restaurang sÃ¥ beställer du mat utan att kolla pÃ¥ priset? Ne precis. Okej dom är oseriösa men de begÃ¥r ingen brott.Â
jag blir så trött påfinna kunder
Posted Saturday, 13 August 2011 By Taxichaufför
När ska folk lära sig att man måste titta på prislistan innan man hoppar in i en taxi.om du ska handla mat kollar du inte vad saker och ting kostar eller förväntar du dig bara att all mat kostar lika mycket vart du än går.Det kallas fri prissätning.